niedziela, 12 lipca 2015

Trochę o tym, jak spędzali czas w Zakościelu, około 1937 roku...



Młodzi ludzie w Zakościelu całkiem dobrze funkcjonowali bez telefonów, fejsbuków i innych internetów...  Oto co robili - grali w teatrze przy szkole, z tego, co wiem dobrze im szło. Na powyższym zdjęciu ksiądz kanonik, który prowadził ich grupę teatralną. Moja babcia z zamalowana twarzą (podobno nie wyszła Korzystnie - prawdopodobnie nigdy się już tego nie dowiemy...) . Ksiądz dbał o wszystkie uczennice, które grały w przedstawieniach. zachęcał je do tego, aby się rozwijały. Babci mówił, że ma uczyć dzieci, bo ma do tego talent, aby pracowała z młodzieżą.

(Edit - 24 marca 2020 ) -> Wczoraj otrzymałam zdjęcie od pewnej osoby, i jak widać to co napisałam było błędnym przekonaniem. Dziś w dobie szalejącego nam na całym świecie korona wirusa, wiem, nie ma nic pewnego, nic nie jest nam dane raz na zawsze, wszystko się zmienia, nie wiemy co się wydarzy za tydzień. Otóż dane mi jest zobaczyć, jak pięknie wyglądała moja babcia , dostałam takie samo zdjęcie.

Serdecznie za nie dziękuje ;)

Tak więc identyfikujemy więcej Pań ze zdjęcia , które zostało wykonane w Mościskach w roku 1936:

W czarnej sukience po prawej stronie - Julia Markowicz
Trzecia od prawej strony , na dole - Pudło.
Druga od lewej strony , na samej górze, w warkoczach i czarnej bluzce w kwiaty - moja babcia - Alfonsa Kocur (później Skotnicka ),
Druga z lewej w pierwszym rzędzie - Pani Antonina Turczyn ( z domu Dziedzic), sąsiadka i koleżanka Marysi i Stanisławy Ziober.

Na zdjęciu jest również ksiądz proboszcz Skrobacz z parafii Mościska.





Magia Internetów zadziałała.






tutaj po kolejnej inscenizacji, w środku w płaszczu nauczyciel, który uczył ich gry na scenie




moja babcia na tym zdjęciu jest w białej bluzce na środku, gdyż nie miała wtedy stroju krakowskiego.
na dole po prawej stronie -  Janina Ziober, która była organistką w Zakościelu
druga od prawej, w środkowym rzędzie - Marysia Rutkowska



ostatnie z mojej kolekcji  zdjęć - moja babcia w środku , przebrana za pokojówkę.

od prawej strony od góry
- Kazimierz Nowakowski,
- Bronisława Kardasz,
- nieznana osoba,
- Stanisław Kocur,
- Józef Rudy,
- babcia,
- Alojzy Kocur ( brat babci),
- Janek Kocur ( brat Staszka),
- Fredek Gawlik.

od lewej na dole:
- Janina Ziober
- Hania Nowakowska
-  siostra (?)
- Kret - uczył grania na scenie
- Aniela Bieda
- Markowicz





4 komentarze:

  1. Witam,
    na zdjęciach odnalazłam mojego pradziadka oraz prababcie.( F.Gawlik, B.Kardasz). Z mamą poszukujemy informacji oraz zdjęć. Jeżeli istnieje taka możliwość prosimy o kontakt meilowy : mo-gawlik@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo chętnie podzielę się zdjęciami. Sama nie mam dużo, ale to co mam mogę wysłać. zaraz napiszę mejla do Państwa ;) pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ha:). Bronisława Gawlik to siostra mojej babci Marysi:).

      Usuń
    3. Na zdjęciu jeszxze jako Bronisława Kardasz:)

      Usuń